نشست شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی/ حمایت از کسبوکارها تا پایان شرایط اضطرار ادامه دارد
اتاق ایران: زمان ملی شدن انجمن تجارت الکترونیک فرا رسیده است
اتمام حجت انجمن سیمان با دولت/ صنعت تاب قطعی برق را ندارد!
گزارش تحلیلی مستربلیط از پروازهای تهران مشهد در سال ۱۴۰۴
سه برابری شدن صادرات خدمات | اگر مداخلات غیرضروری کاهش یابد بازار مثبت میشود
گمرک واردات این نوع برنج را ممنوع کرد
روایت وزیر صمت از سودجویان آسیب فولاد مبارکه در جنگ | فولاد مبارکه نماد «فولاد ایران» است
وضعیت بازسازی صنایع آسیب دیده کشور پس از جنگ / فرآیند بازسازی فولاد مبارکه و فولاد خوزستان چگونه است؟
سرمایهگذاری ۵ همتی برای خودکفایی در دارو و تجهیزات پزشکی
پشتپرده توقف ثبت سفارش موبایل / موبایل ارزان می شود؟
مدیریت هوشمند منابع مالی، موتور محرک بازگشت تولید در فولاد مبارکه/ از مدیریت نقدینگی تا تأمین مالی بازسازی، روایت پشتیبانی اقتصادی فولاد مبارکه در روزهای بحران
حذف تعرفه ۸۷ درصد ردیفهای تجاری بین ایران و اوراسیارضا رستمی، رئیس کمیسیون حملونقل اتاق بازرگانی، اجرای طرح گازوئیل ۳ نرخی را دارای تبعاتی دانست و گفت: «مدیریت مصرف سوخت و مهمتر از آن جلوگیری از قاچاق با گازوئیل ۳ نرخی خیلی سخت است و ممکن است نتیجه عکس هم بدهد.»
نماینده مردم محلات در مجلس خواستار مدیریت اتباع خارجی و جلوگیری از بروز آثار و تبعات منفی آن شد.
سایه قطعی برق دوباره بر سر صنایع سنگینی میکند؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشدار داده است که ادامه این روند، مستقیماً به گرانی کالاها منجر خواهد شد؛ چرا که با هر ساعت خاموشی، هزینه تمامشده تولید افزایش مییابد و فشار آن بهزودی بر دوش مصرفکنندگان خواهد نشست.
با تداوم بحران ناترازی برق، حالا قطعی های برنامهریزیشده از فروردین به اردیبهشت و به زودی شاید تا پایان تابستان کشیده شود؛ و این در حالیست که وزارت نیرو پیشبینی میکند فاصله تولید و مصرف برق امسال به مرز بیسابقه ۳۰ هزار مگاوات برسد.
در شرایطی که دولت با بدهیهای سنگین و ناترازی گسترده در تولید برق روبروست، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس راه نجات را در سرمایهگذاری بخش خصوصی میداند؛ او با اشاره به ناکارآمدی بخش دولتی و استقبال سرمایهگذاران خارجی، خواستار تسهیل فوری مسیر ورود بخش خصوصی به پروژههای زیرساختی و انرژی کشور شد.
در حالی که هنوز تابستان آغاز نشده، بهار امسال چنان داغ از راه رسید که کولرها در جنوب کشور زودتر از همیشه روشن شدند و مصرف برق در برخی استانها جهش بیسابقهای یافت. افزایش ۳ تا ۶ درجهای دمای هوا در فروردین و اردیبهشت، رکورد جدیدی در مصرف برق برجای گذاشت؛ بهگونهای که برخی استانها رشد مصرفی بیش از ۲۰ درصد را تجربه کردند و عملاً به خط مقدم بحران انرژی تبدیل شدهاند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با تشریح جزییات سامانه جدید کارت سوخت، از کاهش زمان صدور کارت به یک هفته و حذف مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ خبر داد. وی همچنین درباره تغییرات در سهمیهبندی گازوئیل برای ناوگان دیزلی اعلام کرد که از تیرماه، سهمیه سوخت بر اساس عملکرد واقعی و در مسیر اختصاص مییابد؛ تغییری که هدف آن مقابله با قاچاق، اصلاح مصرف و اجرای عدالت در توزیع یارانه انرژی است.
صنعت سیمان ایران با ورود زودهنگام به فصل بحران انرژی، امسال نه برق دارد و نه گاز؛ و حالا در حالی با مازوت و خاموشی اداره میشود که تصمیمات ناگهانی و پیامکی، تجهیزات را در آستانه فرسودگی و بازار را در آستانه التهاب قرار دادهاند.