۳ ماه انتظار برای تخصیص ارز/ بازار موبایل به لبه پرتگاه رسید
فوری / ممنوعیت صادرات این محصولات لغو شد
روایت نیلگام از صنعت گردشگری و روزهایی که اینترنت محدود شد و سفارتها و پروازها بسته شدند
راهنمای کامل خدمات آنلاین بانک رسالت
بیانیه اتاق بازرگانی درباره شرط موفقیت توافقهای اقتصادی| ضرورت بازنگری در حکمرانی اقتصادی پس از بازگشت ثبات
آغاز حمایت قضایی از واحدهای جنگزده | محاکم موظف به رعایت آثار فورسماژور شدند
منطقه آزاد جدید در تهران / مسیر خودروهای لوکس بسته میشود
فرمول قیمتگذاری مواد اولیه صنعت شوینده تغییر کرد
سیل خودروهای خارجی در راه ایران / بازار خودرو در مناطق آزاد دگرگون شد
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی: همکاری ایران و چین در صنعت مس باید به سرمایهگذاری مشترک و انتقال فناوری منجر شود
سرمایهگذاری در معدن؛ هم کمریسک هم استراتژیک
مسیر جدید تجارت جهانی فعال شد / چرا مسیر خزر اهمیت پیدا کرد؟
علیرضا عسگری؛ دبیر اجرایی انجمن مدیریت پسماند دانشگاه تهران در حاشیه نشست تخصصی کنگره عفونت های بیمارستانی گفت: در حوزه مدیریت پسماندها و صرف بحث بیمارستان ها چیزی بیش از ۵۰۰ تن پسماند پزشکی در حال تولید است که این مقدار به نوعی بعد از پسماندهای رادیو اکتیو جزء خطرناکترین پسماندهایی هستند که باید کنترل شوند. البته تلاش های زیادی در این حوزه از سمت وزرات بهداشت صورت گرفته است. زمانی که می خواهیم از پسماند زباله های پزشکی صحبت کنیم قاعدتا تفکیک از مبدا مهمترین چیزی است که در اولویت قرار می گیرد. این وظیفه مهم بر دوش کادر درمانی است که در ابتدای امر از این موارد استفاده می کنند و با آن ها سر و کار دارند.
آلودگی هوا در ایران، خبر جدیدی نیست، اما بد نیست بدانید که همین امروز که هوای تهران با شاخص آلودگی ۱۶۹ ناسالم است، هوای لس آنجلس علیرغم تداوم آتشسوزی، سالم است!
هوای آلوده، برودت هوا، کمبود انرژی و ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز و برق، دلایلی بود که دیروز، ۲۱ استان کشور را به طور کامل به تعطیلی کشاند و در یک استان هم برخی مدارس و ادارات را تعطیل کرد و در واقع دیروز، فقط در ۹ استان کشور روال عادی زندگی جاری بود. اما تداوم آلودگی علاوه بر ضرر های مالی، جان مردم را هم به خطر انداخته!
آرش سیفی دبیر علمی کنگره عفونت های بیمارستانی گفت : عفونت های بیمارستانی باعث افزایش مرگ و میر بالایی در کشور می شوند. البته این نکته را نباید نادیده گرفت که در هیچ جای دنیا این مشکل به طور کامل برطرف نشده و همه کشورها به نوعی با آن درگیر هستند.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی با اشاره به دریافتی پزشکان در دوره دستیاری که حدود ۲۰ تا ۲۳ میلیون تومان است، اظهار داشت: «با وجود پیشرفتهای مثبتی که در حوزه دستیاری تخصصی صورت گرفته، همچنان در برخی رشتههای پایه مانند بیهوشی با کمبود شدید مواجه هستیم. بهجز دو یا سه دانشگاه مطرح، بیشتر صندلیهای دستیاری در این رشته خالی مانده است. اگرچه دریافتی پزشکان در دوره رزیدنتی افزایش یافته، اما با ورود به دوران طرح دو ساله، حقوق آنها به ماهانه ۱۵ میلیون تومان کاهش مییابد که حتی هزینه رفتوآمد را پوشش نمیدهد. این در حالی است که پزشکان طرحی، صرفنظر از رشته تخصصیشان، تا پایان دوران طرح مجاز به تأسیس مطب نیستند.»
مهرداد خسروی، مدیر برگزاری نمایشگاه ایران کلین، در گفتوگویی اختصاصی با خبرنگار گسترش نیوز اعلام کرد که این نمایشگاه برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه برگزار شد. در این رویداد، شرکتهایی فعال در حوزه ماشینآلات صنعتی نظافتی، تجهیزات بازیافت، خدمات شهری، محلولهای بیمارستانی و مواد ضدعفونی حضور دارند.
رسول شفیعی، دبیر اجرایی کنگره جامع پیشگیری از عفونتهای بیمارستانی در تهران، گفت: از اهداف اصلی این کنگره، افزایش آگاهی و بهروزرسانی دانش در حوزههای کنترل عفونت است. همچنین، بهداشت محیط زیست بهعنوان نکته مهم دیگری معرفی شده است. نگاه ایران به مقوله پیشگیری، همچنان هزینهبر است، در حالی که این موضوع باید جدیتر گرفته شده و نسبت به آن تغییر استراتژیک صورت گیرد. در حال حاضر، بیش از آنکه در زمینه پیشگیری هزینه شود، تمرکز بر درمان است. این مسئله، بهداشت عمومی را با خطراتی جدی مواجه کرده و درمان بیماریها را با مشکلات فراوانی روبهرو میسازد.
افزایش آرام و بیسر و صدای قیمت برخی اقلام دارویی در شرایطی رخ داده که مسئولان حوزه سلامت از این موضوع آگاه هستند، اما تاکنون اقدام مؤثری در این زمینه انجام نشده است.